Organisten.

Het orgel in onze kerk is gebouwd in 1960 door de Graaf uit Amsterdam.

Bij het zingen in de erediensten worden we begeleid door het orgelspel van onze organisten.

De organisten die (al vele jaren) ons orgel bespelen zijn de heren:

• L. Esveld, Rotterdam, tel. 06-50521131
  • C. Verzaal, Ter Aar,  tel. 06-30269965
  • J. Verzaal, Ter Aar, tel. 06-23347855
  • H. v. Voorst, Lisse, tel. 06-40356180

Als deze niet beschikbaar zijn zorgt het College van Kerkrentmeesters, dat er een ‘gast-organist’ aanwezig is.

*****

Informatie over het orgel kunt u vinden op www.orgelsite.nl

*****

(Geplaatst 7 november 2023)

50 Jarig jubileum

Uw Organist Cees Verzaal heeft een jubileum CD gemaakt dit in verband met het feit 50 Jaar Organist. De CD is opgenomen op het grote 3 klaviers orgel de Symphonica 35 van Johannus Orgelbouw, dit orgel heb ik sinds vorig jaar September in mijn bezit, de foto op de CD is dat grote orgel. Inmiddels bespeel ik al 52 jaar het Kerkorgel tijdens de erediensten ik hoop dit nog enige tijd te blijven doen. Op de CD staan 6 nieuwe Improvisaties/Koraalbewerkingen verder wat oude bekende stukken zoals het Air en Jesu Joy van JS Bach, Largo van Händel en de Aria over gezang 91 van Klaas Jan Mulder, ook een aantal nieuwe orgelstukken waaronder Leid vriend’lijk licht van Klaas Jan Mulder……indien u deze jubileum CD wilt bestellen kunt u dat doen via mijn E-mail: ceesverzaal@outlook.com of via 06-30269965 de kosten voor de CD zijn 15 Euro.

Vriendelijke groet van uw Organist Cees Verzaal

*****

(Geplaatst 18 september 2022)

JUBILEUM ORGANISTEN

Vorig jaar was het 50 jarig jubileum van Jan en Cees Verzaal als kerkorganist. In het jaar 1971 zijn zij begonnen met het begeleiden van de samenzang in de Ned. Herv. Kerk van Ter Aar. Van jongs af aan vergezelden zij hun vader Dick op het kerkorgel. En toen er een Psalm was die zij goed konden spelen, werden zij zelf achter het orgel gezet. Eerst Cees met Psalm 84 en enkele weken later Jan met Psalm 95. Kort daarna volgde een hele avonddienst en al snel ook de ochtenddiensten, met vader Dick die in de achtergrond een oogje in het zeil hield. Heel snel werden hun vorderingen  bekend in de regio en volgde de benoeming als organist van de Ned. Herv. Kerk in Aarlanderveen.

Beide organisten hebben in diverse kerken de samenzang begeleid. Cees in Ter Aar, Aarlanderveen, Alphen aan den Rijn, Zevenhoven,  Nieuwkoop, Leimuiden en Haastrecht. Jan in Ter Aar, Aarlanderveen, Nieuwveen, Lisse, Ingen en Tiel. Beide hebben ook een aantal orgel CD’s mogen maken, Jan in Tiel, Ter Aar en Maastricht, Cees in Ter Aar, Haastrecht en Nieuw-Vennep.

Maart 2021.

RESTAURATIE klavieren van ons Kerkorgel.

In 2020, aan het begin van de coronacrisis, zijn de Klavieren van ons Kerkorgel gerestaureerd. Na 60 jaar was het noodzakelijk om de versleten klavieren te restaureren. Fa.S.de Wit uit Nieuw Vennep heeft deze restauratie uitgevoerd, op Goede Vrijdag werd begonnen met het demonteren van de klavieren. Alle toetsen moesten stuk voor stuk uit het orgel gehaald worden, dit was een hele klus. De houten toetsen zijn ontdaan van het versleten houten beleg en dit is vervangen door nieuwe witte onder toetsen en zwarte ebben houten boven toetsen, ook dit was een grote klus. Nadat de klavieren waren voorzien van nieuw beleg zijn alle toetsen weer teruggeplaatst, dit was wederom heel veel werk. Uiteindelijk werden de toetsen afgeregeld zodat het er weer netjes uitzag. De gehele restauratie van de klavieren heeft tot aan Pinksteren geduurd. Het is nu is weer een feest om het orgel te bespelen. Een zeer geslaagde restauratie met dank aan het vele werk door de medewerkers van fa.S.de Wit uit Nieuw Vennep.

Vriendelijke groet van uw organist Cees Verzaal