Catechese!!

(Geplaatst 27 maart 2024)

CATECHISATIE SEIZOEN 2023-2024.

Bijeenkomst:

Woensdag 10 april, 20.00 uur, Catechese 18 plus/ belijdenis, afsluiting.

Ter info:

Catechese 12-14,

Leer en Leef

Zit je in de onderbouw van de middelbare school dan is deze catechese groep echt iets voor jou. Op woensdagavond komen we tussen 19.00 en 19.50 uur bij elkaar in de Ark. We lezen met elkaar een stukje uit de bijbel, praten samen en spelen soms een spel. Thema’s die dit seizoen aan de orde komen zijn; de bijbel, God dienen, Jezus en relaties.

We zijn gestart op woensdag 20 september!

Catechese 15 plus, Leer en Leef

Ga je dit jaar voor het eerst of opnieuw naar de bovenbouw van de middelbare school, dan wil ik je van harte uitnodigen om mee te doen met de catechese. Dit seizoen spreken we verder over; geloven, de Heilige Geest, de bijbel en de laatste dingen. Wil je hier meer over leren kom dan op woensdagavond tussen 20.00 en 20.50 uur naar de Ark. De eerste bijeenkomst was op woensdag 20 september.

Catechese 18 plus, Aan het woord komen.

Ben je 18 jaar of ouder en heb je zin in om samen met leeftijdsgenoten de bijbel te openen, weet je welkom. We gaan tot de kerst met elkaar luisteren en kijken naar de verhalen over Jezus. Hoe lees je die? Wat zie je gebeuren? Wat zegt het jou? Na de kerst verleggen we de aandacht een klein beetje en gaan we bezig met de voorbereiding op de openbare geloofsbelijdenis. Als je denkt ‘daar wil ik wel mee bezig zijn’ sluit je dan aan. We komen twee wekelijks bij elkaar op donderdagavond en beginnen op 21 september om 20.15 uur in de Ark.

20-45 Geloven in het leven

Ben je tussen de 20 en de 45 jaar en heb je zin om mee te doen met onze groep, dan ben je van harte welkom. Geloven kan soms best eenzaam zijn op de plek waar je leeft en werkt. We hebben elkaar nodig om het vol te houden, de rijkdom en de vreugde van het evangelie te ervaren.

We zoeken elkaar op om samen te eten, te praten over een thema of bijbel gedeelte en te bidden. Heb je belangstelling laat het dan weten. Meld je aan bij de dominee.

Voor meer informatie:

bel telf. no. 0172 – 576527

of

mail: predikant@hervormdegemeenteteraar.nl

(Geplaatst 28 juni 2023)

Afgelopen seizoen zijn we met een groep van 9 tieners iedere woensdag bij elkaar gekomen voor de catechese. We spraken over het dienen van God, over Jezus, leven en dood.

We sloten het seizoen af met een gezellige pannenkoek maaltijd bij Pannenkoek in Alphen aan den Rijn.

Ds. Wim Hendriks

(Geplaatst  sept. 2022)

Ik wil u uitdagen eens rustig te lezen wat er allemaal te doen is het komende seizoen. Juist in deze tijd waarin geloven minder vanzelfsprekend wordt is het goed om je te blijven voeden. Dit kan door persoonlijk uit de Bijbel te lezen, maar ook door dat samen te doen en een gespreksgroep te bezoeken. Met elkaar zijn we bezig met de vagen van het leven en het geloof. Dit gebeurt bij de Catechese, de Bijbelkring en de Gemeente Groei Groepen.

Het aanbod is divers, voor ieder wat wils, dus kijk naar wat bij u past. Zit er nu niks voor u bij maar lijkt het u goed om eens een avond of een aantal avonden met een onder werp bezig te zijn, kunt u dat ook gerust laten weten. Ook buiten de gebaande paden is er nog genoeg moois te ontdekken in onze prachtige traditie.

Ds. W.H.Hendriks

Leer & Leef

Zit je in de eerste klassen van de middelbare school of ben je tussen de 12 en de 15 dan wil ik je van harte uitnodigen naar de catechese te komen.

Iedere week zullen we op woensdagavond een klein uurtje, tussen 19.00 uur en 19.50, bij elkaar komen in de Ark. Samen spreken we over God die een Vader voor je wil zijn, over de kerkdienst die soms best wel lastig is misschien. Natuurlijk is er ruimte om je eigen vragen te stellen want geloven is iets wat je mag en kunt leren.

De eerste bijeenkomst is woensdag 22 september, 19.00 uur in de Ark. Daarna volgen tot de Kerst; 29 september, 6, 13 en 27 oktober, 10, 17, 24 november en 1 en 8 december.

Crosspro 16+, Leer & Leef

Dit seizoen willen we de crosspro en de catechese samenvoegen. Dit doen we op zondagavond. Ben je tussen de 16 en de 20 jaar ben je van harte welkom. Om de week komen ontmoeten we elkaar in de Ark. In deze ontmoeting is er ruimte voor eigen vragen en thema’s. Weet je even niets, dan vragen Geloof, de Heilige Geest en de Bijbel onze aandacht en dat alles in een ontspannen sfeer.

Teun Spies, Willart Molenaar en ds. W. Hendriks zullen deze avonden samen vorm geven. De eerste bijeenkomst, waarop we met elkaar kennismaken en samen zullen eten, vindt plaats op zaterdag 25 september om 18.00 uur bij Teun Spies aan de kerkweg 73.

Zet ook vast de andere data tot de kerst alvast vast; 10 oktober, 24 oktober, 7 november, 21 november, 5 december en 19 december. Omdat vele van ons op de vijfde december hoog bezoek verwachten wijken we die keer waarschijnlijk uit naar de zaterdag 4 december.

Belijdenis Catechese

Deze catechese groep is voor mensen van alle leeftijden. Aan de hand van het boekje: “Christelijk geloof voor eeuwige beginners” gaan we met elkaar in gesprek over de basics van het geloof; De bijbel, God, de Christelijke feesten en het leven als volgeling van Jezus. Bekende thema’s opnieuw fris verwoord door Guus Labooy.

Ik nodig je uit om met mij en deze thema’s in gesprek te gaan in de voorbereiding op het doen van Openbare Geloofsbelijdenis. Hoe we dat allemaal praktisch gaan doen overleg ik graag met u en jullie. De eerste bijeenkomst is op woensdag 22 september in de Ark en begint om 20.00 uur.

Heb je interesse en wil je graag meer weten, kun je altijd contact opnemen met dominee Hendriks.