Veiligheid – en Omgangsregels Herv. Kerk, Ter Aar.

Veilige gemeente zijn.

Als je ergens veilig moet kunnen zijn, dan zou dat in de kerk/eigen gemeente, moeten zijn.

De kerkenraad heeft besloten  om omgangsregels op te stellen, vertrouwenspersonen aan te stellen, en dit alles op te nemen in het komende beleidsplan.

De kerkenraad heeft Geert en Guda Martens, Reigerlaan 16, gevraagd vertrouwenspersonen te worden en zij willen deze taak op zich nemen.  Tel. nr. Guda: 06-54 29 35 39   Geert: 06-46 12 86 55

Als kerkenraad hebben we hiermee het initiatief genomen om, voor een ieder die gedrag van iemand ervaart die de veiligheid van hem of haar of de gemeente in gevaar brengt, er een aanspreekpunt is om dit te melden.

Omgangsregels voor alle bezoekers van de Hervormde Kerk en De Ark.

Voor iedereen die hier binnenkomt, geldt:

• Weet dat je hier welkom bent.
  • In dit gebouw gaan we met elkaar om zoals we zelf ook behandeld willen worden.
  • We respecteren de grenzen die een ander aangeeft.
  • We discrimineren niet en maken geen gemene opmerkingen over iemand.

Zo maken we van Hervormde Kerk en De Ark een plek waar iedereen zich veilig en prettig voelt.